söndag 21 mars 2010

ADL – Should I Stay Or Should I Go?



Detta gjorde att jag började lyssna mer på radio och ett program som jag följde slaviskt under hela dess sändningstid var Mats Nileskärs Rap Attack som gick på p3 under onsdagkvällar 18-19. Programet var helt dedikerat till hiphopen och Mats körde denna show då Soul Corner tog sommarlov.
Under 25 minuter varvades intervjuer med grundaren och producenten Christian Falk samt snack med sveriges då mest respekterade MC, nämligen ADL.
Under slutet av intervjun väljer Mats att spela något som för mig är förmodligen den bästa svenska hiphoplåt som någonsin gjorts. Nämligen ADL’s “Should I Stay Or Should I Go”.
Lyckan över att ha denna låt på kassett blev dock inte långvarig för mig, då jag bara någon vecka senare lyckades med konststycket att inte bara få min Walkman att äta upp bandet utan att det även hände under lyssning av ovan nämda låt.
Det skulle dröja tills sommaren 2009 då en gammal vän till mig vid namn Alex Björneheim (känd i hiphopkretsar som han som pushade Dope Beats kassetterna på Big Apple Fashion i mitten av 2000-talet) ringde mig och sa att han skulle göra sig av med lite vinyl och några lådor fyllda med kassettband.

17 år senare ger 2Minded dig som inte hört denna pärla chansen att höra svensk hiphops bästa MC någonsin i en helt otrolig låt.
Tack till Soundhabitspro för nymastring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar